sâmbătă, 1 februarie 2020

Prima tura pe 2020: prezentare noul touring / Cross Fusion 29er

            La multi ani! E prima data cand ne auzim pe 2020. Iar daca vremea a fost foarte blanda in perioada asta din februarie, 15 grade cu plus, am zis sa ies la o tura de dezmorteala cu ultima achizitie in materie de bicicleta.  Ceea ce o sa vedeti mai jos, e un Cross Fusion pe 29, model 2019, achizitionat de putin timp si modificat destul de mult pentru disciplina pentru care a fost dat in folosinta: cicloturism.




In aceasta tura l-am avut alaturi pe Szilvester, mecanicul de la Racing Bike Shop din Arad, loc din care am achizitionat si acest Fusion. 


Traseul a fost ales la intamplare, evitand orasul si iesind putin in zona sud-estica a orasului Arad  (Arad-Fantanele-Tisa Noua-Cruceni-Sag-Arad)  Despre vant nu mai povestesc nimic, nici nu vreau sa-mi amintesc...


Acum, sa trecem la povestit despre Fusion-ul pregatit de ture lungi:

Asadar, avem un cadru de aluminiu de 540mm echipat cu o furca Suntour XCM cu o cursa de 100mm si blocaj. Nu e o furca de la care am asteptari, conteaza ca are blocaj pentru drumurile lungi pe sosea si urcari, iar restul nu prea conteaza. Pe acest drum pe care am testat-o, s-a descurcat binisor, si nici nu am pretentii la o furca mai buna pentru aceasta disciplina. 


Legat de transmisie, gasim un clasic 3x9 cu un angrenaj Shimano Altus si pinioane Shimano CS-HG 2019 1 34, schimbatoare Alivio si Altus, precum si manete de la Shimano, tot Altus.  Toate aceste componente sunt ultimele modele scoase de catre cei de la Shimano, si isi fac treaba foarte bine!

Franele sunt pe disc, hidraulice, tot de la Shimano, modelul M200 cu un disc fata de 180mm si spate de 160mm. Acestea au suferit un facelift, arata mult mai bine decat predecesoarele lor si isi fac treaba decent.

Sa trecem in revista si rotile, Crosser X11 duble cu butuci de la Shimano si QR, echipate cu anvelope Schwalbe Rapid Rob de 29x2.25.




Acum, sa vorbim despre modificarile suferite de acest Fusion ca sa arate precum il puteti vedea in aceste imagini, si va las si preturile noilor componente sa va faceti o idee cam cat costa un upgrade pentru o bicicleta de cicloturism:

1. Pipa Zoom de 80mm a fost schimbata cu una Contec Comp  1 1/8"  25.4x120mm (119lei)

2. Ghidonul Zoom MTB de 680mm a fost inlocuit cu un ghidon Contec Traveller Multifunctional 25.4x590 (109lei)

3. Pe furca s-a montat un portbagaj Zefal Rider care suporta o sarcina maxima de 18 kg. (200 lei)



4. Pe spate s-a montat un portbagaj de la M-Wave de aluminiu ( nu mai retin exact modelul, dar este cel mai practic dintre toate care le-am avut) cu o sarcina maxima de 50kg (129 lei)

5. Tot pe portbagajul spate, s-a montat un stop Axa Riff pe baterii cu led si reflectorizant. (69 lei)



6. Saua Corex a fost inlocuita cu o sa DDK D2Base Vacum  (95 lei)



7. Aparatori SKS Velo 65 Mountain (79 lei)

8. Pedale Crosser-VP pe rulmenti  (109 lei)

9.  Pe bratele pedaliere s-au montat protectii Zefal albastre (29 lei)

10. Cric Contec CKS-018 cu montare directa si reglabil, din aluminiu. (65 lei)

11. Pompa GIYO albastra  (80 lei)

12.  Suport far pentru furca BBB  (19 lei)

13. Far Xanes RoseBlue 360' 400lm cu acumulator extern de 6000mAh  (200 lei)

14. Floare Contec albastra  (19 lei)

15.  Suporti bidon, bidon apa si bidon scule  (100 lei toate)

16. Licurici B'twin  (20 lei)

17. Ciclocomputer Bryton Rider10E GPS  (299 lei)



In aceasta configuratie, nu vorbim despre genti sau coburi, pentru ca sunt incomplete pe spate si lipsesc de pe fata in aceasta tura, si cred ca voi achizitiona altceva decat am, asa ca, vom vorbi alta data despre aceste accesorii.

Tragem linie si vedem ca toate modificarile au ajuns la 1.740 lei fara genti plus un pret al bicicletei de 2.399 lei. 
Asadar, daca vrei sa faci niste ture lungi sau pur si simplu vrei sa faci cicloturism, aflii ca o bicicleta noua, modesta si echipata complet pentru acest sport, te duce spre 1000 euro, in cazul de fata costand 4.139 lei fara genti si fara reducerile pe care le poti obtine de la vanzator. 


Lant intins!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu